tisdag 5 november 2013

Det är mycket nu

För tillfället snurrar huvudet av bröllopsidéer. Genomförbara och inte fullt så genomförbara. Men på något sätt börjar allt falla på plats i alla fall inne i mitt huvud. Inbjudningskortens fullbordan är i full gång. Har hunnit göra lite mer än hälften och jag är riktigt nöjd. Däremot så tog mina brads slut och jag hoppas, hoppas, hoppas att det går att få tag på  lika dana eftersom mina var rätt gamla. Trodde verkligen de skulle räcka. Nåja det finns väl liknande i alla fall och alla får ju inte samma inbjudningskort.

Dessutom har jag ikväll suttit och provpysslat lite både på ljuslyktor som jag eventuellt ska ha, bordsplaceringslappar och vigselprogrammets utseende. Jag vet att jag knappt har en susning om vad vigseln kommer innehålla än men jag kan ju ha själva stommen klar.

Sen har vi ju den där tråkiga biten med ekonomin. Vi sparar på för fullt men det är inte helt lätt när helt plötsligt rören i huset bestämmer sig för att gå sönder. Nu får vi nog vackert vandra till banken i alla fall. Nåja, det blir nog bra det med tillslut.

Jag har också haft min första bröllopsrelaterade mardröm. Misstänker att det kommer fler. Allt som kan gå fel gick helt fel. Skorna (som var blå gympaskor istället för pumps) färgade av sig på klänningen. Klänningen var sönder i sömmarna när jag satte den på mig. Frisören satte ljus i håret och jag höll dessutom helt på att glömma bort mitt eget bröllop. Men värst var nog ändå brudbuketten som såg ut som en adventsljusstake i orange och gult. Men lokalen (som inte var rätt lokal) var i alla fall mycket fin.

Hanging tin cans with baby's breath - so cute, easy and inexpensive
Blev grymt sugen på att använda brudslöja när jag såg den här bilden. Tyvärr kommer vi nog inte kunna hänga något i taket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar