lördag 12 oktober 2013

En stor eloge till den lokala brudbutiken

Vilken fantastisk affär. Det var absolut ingen jättestor affär och inget jätte utbud men vilken fantastisk service. Det var himla roligt att gå och prova brudklänningar. Jag kunde inte låta bli att jämföra med affären vi var i när syrran gifte sig i somras. Då  fick vi absolut ingen service. Syrran fick en klänning direkt från affären, ingen fråga om hon ville köpa den eller beställa hem en ny. Här fick jag all hjälp. Hon plockade fram klänningar som hon tyckte jag skulle prova. Sen råkade jag falla före en. Något jag egentligen inte alls hade tänkt mig men som definitivt går att piffa till med den där spetsen som jag så gärna hade velat ha.
Jo kanske är det faktiskt så att jag blev lite kär. I all sin enkelhet är den otroligt smickrande och vacker. Som ni kanske kan gissa blev det dock ingen bild på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar