tisdag 11 juni 2013

Surfa brudbuketter - redan

Igår när jag slutade tidigt hade jag en tanke om att jag skulle få lite gjort, eller i alla fall lägga mig ute i solen och njuta av värmen. Sen blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig. Inte tillräckligt varmt - eller ingen ro i kroppen för att steka så blev det i alla fall att jag hamnade framför datorn. I flera timmar satt jag och surfade bröllop på alla möjliga sätt. Blev inte ens att jag kollade facebook som jag annars brukar göra med jämna mellanrum. Nej bara bröllop. Satt säkert i minst 3 timmar och tittade på brudbuketter. Tror jag vet vad jag vill ha nu men hinner säkert ångra mig ett par gånger. Just nu lutar det i alla fall mot vita pioner och blåklint (om blommorna går att få tag på i slutet av maj). Sen lite grönt spret till det typ smultronblad och gräs i en något vild sommarbukett så är jag nöjd. Men som sagt - hinner nog ångra mig både en och två gånger. Och dessutom tror jag att jag ska ge en florist någorlunda fria tyglar.

Här kommer i alla fall lite inspirationsbilder som jag hittat lite var stan på nätet, google och bröllopstorget först och främst.







Som ni ser är det lite blandat kompott men gillar nummer alla väldigt mycket. Vill verkligen få fram en känsla av försommar och lite Sverige. Bukett 1 är otroligt vacker men samtidigt lite för mycket midsommar.
Tar tacksamt emot förslag på blåa blommor som går mot blåklintens nyanser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar