tisdag 28 maj 2013

Lokal del 3

Igår på lunchen satt jag och tänkte att jag skulle boka lokalen (inte gjort det tidigare eftersom den som skötte bokningen var sjuk) men av någon anledning försvann det ur mitt huvud på rasten. Så idag tog jag tag i det hela och ringde igen för att prata med dem. Nu visade det sig att först och främst hade de bytt bokningsansvarig i slutet av förra veckan (jättetrevlig man nu) och sen hade lokalen blivit bokade i går eftermiddag. What... när både sambon och jag var så inställda på den här lokalen. Mannen i telefonen tyckte däremot att det var lite konstigt hur det hela hade gått till och att vi egentligen ju faktiskt hade varit först. Inte mycket att göra åt tänkte jag i och med att jag väldigt gärna vill ha detta datum.
I panik började jag googla runt efter andra lokaler och slängde i lite smått panik iväg ett mail till ett annat ställe som jag vet är väldigt fint. Tyvärr var det också redan uppbokat (tur i oturen kanske eftersom jag i efterhand fick reda på att det är rätt så dyrt).
Nu börjar jag fundera i banor kring andra datum att gifta oss och kollar att kyrkan är ledig det två följande helgerna och sen skickar jag sambon att ringa tillbaka till den första lokalen. Där får han reda på att han som sitter på bokningen ska se vad han kan göra. För han tycker som sagt att det hela har gått lustigt till. Så i morgon förmiddag ska jag försöka ringa upp den här personen igen och se vad han säger och kolla olika datum som lokalen är ledig.
Minst sagt kaos i mitt huvud idag. Har i nödfall suttit och tittat runt på andra lokaler som ligger här i kring och försökt ställa in mig på andra alternativ. Till och med hittat en som jag varit i på studentfest och som jag kommer ihåg som väldigt fin. Den ligger inte i vår kommun men det är fortfarnade inte mycket mer än en mil till den från kyrkan. Så i morgon ska jag definitivt se till att ringa runt en massa samtal. Och sambon som tyckte jag var ute i så god tid - pyttsan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar