torsdag 30 maj 2013

Planering; Tidsschema syrran

Det är inte bara jag som ska gifta mig i familjen. Syrran gifter sig till sommaren men man måste ändå säga att vi är totalt olika. Jag har ett år kvar och andas för tillfället allt vad bröllop heter. Syrran gifter sig om 2 månader och tar det hela med en liten klackspark. Idag satt vi tillsammans och försökte göra upp en tidsplan för vigsel och fest åt henne. Min syster är en riktigt tidsoptimist och har inte riktigt koll på hur lång tid allt tar. Det hela slutar med att hon blir lite irriterad och mamma och jag frustrerade. Men det är hennes dag, hon får göra det hon tror är bäst och sen får hon väl lyssna lite till sin sambo och toastmadame.

När vi ändå var på stan idag passade jag på och gå och kolla in lite priser och material som fanns på pandurobutiken här hemma. (Ingen riktig pandurobutik men de säljer deras material bland annat.) Hittade nog rätt papper med rätt färg till inbjudningskorten, men däremot hittade jag inte färdigvikta kort i den storlek som jag har tänkt till bas. Det löser sig nog endå. Får bara fundera en runda till hur  jag ska göra. Hittade också en pärm som jag ska använda som bröllopspärm, har ju ångrat mig vad gäller boken. Det blev inte riktigt en sådan pärm som jag hade tänkt mig men den kostade 19 kronor och jag kan nog pimpa upp den riktigt bra (trots att den inte går i rätt färg). En sådan pärm jag hade tänkt mig kostade 69 kronor och det var den inte värd.

Så nu har jag massor med pyssel framför mig men i kväll ska jag bara njuta av att vara hemma, dricka lite te och surfa runt på bröllopssidor och se om jag kan få några fler idéer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar