fredag 31 maj 2013

Lokal del 4

Usch och fy säger jag bara. Nu är det klart att  vi inte får vårt förstahandsval när det gäller lokal. Den är upptagen. Punkt! Måste ändå slänga ett litet tack till han som suttit på bokningen denna veckan för han har varit väldigt tillmötesgående och verkligen försökt hjälpa oss.
Nu sitter vi i sitsen att försöka hitta en ny lokal. Jag har hittat en lokal som jag tycker verkar okej. Sambon tycker den ligger för långt bort eller i alla fall åt fel håll. Den ligger max 1,5 mil ifrån kyrkan men den ligger på väg mot grannkommunen istället för in mot stan. Den by vi ska gifta oss ligger i mitten. Här blir det lite konflikt för min sambo är så fruktansvärt envis så det finns inget liknande. Får nog dra dit honom så han i alla fall får kolla hur den ser ut. Då kanske han kan ångra sig. Annars är det att börja leta andra ställen eller flytta datum vilket jag inte alls vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar